Goście: Heinrich Deisl [Austria], Maciej Gdula
Miejsce: Zachęta [Sala Kinowa]
Prowadzenie: Michał Libera
Przemysł… ciężki i muzyczny zarazem. W interpretacji Throbbing Gristle uprzemysłowieniu ulegają także bardzo intymne sfery naszego życia jak ciało, seksualność, śmierć czy sztuka – stają się przedmiotem zarządzania, mechanizacji i umasowienia. Ich reakcją w drugiej połowie lat 70. nie była jednak nostalgia za utraconą przeszłością, ale wręcz przeciwnie – spotęgowanie efektów industrializacji. Za pomocą jej najprostszych narzędzi dźwiękowo odtwarzali oni wnętrza komór gazowych, porody i przypadki przemocy domowej. I pozostawiali je bez komentarza.
Heinrich Deisl i Maciej Gdula podejmą próbę znalezienia zbieżności pomiędzy muzycznymi krytykami industrializacji i jej socjologicznymi teoriami. W jaki sposób mechanizacja wpływa na muzykę i czy pozostawia ona muzykom jakiekolwiek pole manewru? Jak rozumieć skuteczność krytyki w dobie uprzedmiotowienia i prywatyzacji muzyki, zmian w fonosferze a także rozwiniętego rynku muzycznego? Jaką historię industrializacji piszą jej narzędzia? I czy jest ona tożsama z historią pisaną przez sposoby ich używania?
Heinrich Deisl: krytyk i teoretyk muzyczny poruszający się na styku teorii kultury, informacji i ekonomii; zajmuje się głównie zjawiskiem noise.
Maciej Gdula: socjolog, pracownik Instytutu Socjologii UW, członek Redakcji Krytyki Politycznej, zajmuje się głównie teorią polityki.
UWAGA 1:
Dyskusja odbędzie się w języku angielskim
UWAGA 2:
NOISE DJ SET by Heinrich Deisl @ Nowy Wspaniały Świat
Godz. 21.30
Wstęp wolny
Nagranie:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz